Aktuality

news-img.png

Pozor na sezónní slevy

20.06.2012



Sezónní slevy? Nenechte se napálit!

 

 

Nastalo období letních výprodejů. Slevy na nás útočí ze všech stran a lákají nás k nákupu zboží za ceny, které jsou oproti těm původním nižší až o 70 procent.

Pro mnohé z nás je to skutečně vítaná možnost ušetřit. Ale i tyto akce mají některé háčky. Proto je třeba být ve střehu a nenechat se ošálit některými triky, ke kterých se během slevových akcí uchylují někteří prodejci.

 

 

No, nekupte to!


Snad každá z nás už slyšela okřídlený vtípek "Tu slevu nechci zadarmo!". Výprodeje se konají pravidelně, aby si sklady mohly vydechnout a naplnit se novým sezónním zbožím. Dalším cílem slev je prostě jenom nalákat zákazníky do obchodu, protože jedině tak mají prodejci naději, že lidé něco koupí – a to i zboží, které se ve výprodeji nenabízí.

Stejně pravidelné jako tyto prodejní akce jsou i problémy, které se při nich vyskytují.

Podle České obchodní inspekce, která je pravidelně sleduje, se obchodníci dopouštějí stále stejných prohřešků. A statistiky vypovídají, že téměř polovina z nich je problematická. Výprodeje pravidelně monitoruje i Sdružení ochrany zákazníků.

 

 

Klamavé  letáky


Dostal se vám do ruky leták s nabídkou zboží za zvýhodněnou cenu a vy se chystáte vyrazit na nákup? Pozor! Velkým nešvarem prodejců je, že v těchto letácích uvádějí ceny, které se pak liší od cen skutečně účtovaných. Nebo vás letákem nalákají na výrobek, který pak v nabídce nenajdete, anebo se dozvíte, že je už vyprodaný. Narazíte však na podobný, nezlevněný, který často koupíte, když už jste vážili cestu do obchodu…

 

 

Míchání zboží

 

Podle Ivany Pickové, mluvčí Sdružení ochrany spotřebitelů, je nejčastějším příkladem klamání zákazníka míchání zlevněného zboží s výrobky nezlevněnými. Při podrobném zkoumání cenovek u podobných produktů v regálech zjistíte, že se slevou se prodává jenom jediný typ, zatímco za ostatní zaplatíte plnou cenu. Svůj omyl často zjistíte až u pokladny.

 

 

Snížení ceny jako fikce


Často se vám předkládá se slevou zboží, které ve skutečnosti zlevněné vůbec není. Na reklamní tabuli vás sice prodejce přesvědčuje, že prodává zboží například s dvacetiprocentní či padesátiprocentní slevou, ale vy nemáte šanci přesvědčit se o tom. Původní cenovka chybí nebo je neodstranitelně přelepená cenovkou "novou" a žádné jiné srovnání nemáte. Nakonec můžete zjistit, že sleva je pouhá fikce.

 

 

Nešvary na webu


Na slevy lákají také internetové obchody, kde můžete narazit na další úskalí. "V některých obchodech, které nabízejí značkové zboží, se zákazníci mohou setkat s výrobky, které evidentně nejsou originálem, ale padělkem," varuje Ivana Picková z SOS. "Jsou ovšem nabízené se "superslevou", například značkové hodinky za několik stokorun."
Pozor byste si měli dát také na slevy s dovětkem "do vyprodání zásob". Neseriózní prodejce totiž často nabídne do akce pouze několik desítek kusů zlevněného zboží. Ty jsou okamžitě rozebrány, takže zájemce o ně nemá prakticky šanci takový výrobek dostat. Proto by slušné obchody měly ve svých propagačních materiálech garantovat dobu trvání akce, případně uvést množství zboží, které touto formou nabízí.

 

 

Jak se bránit.....

 

Ověřte si na cenovce, že skutečně kupujete zlevněný výrobek, a ne zboží, které je ke zlevněnému obratně "přimícháno".

Nenechte se nalákat sníženou cenou ke koupi výrobku nekvalitního nebo poškozeného.

Kupujete-li ve slevě značkové zboží, prověřte si, zda nejde o napodobeninu. Toto se ale netýká oblečení, které jste můžete koupit v našem second handu. Secondhand Vám nabízí značkové oblečení za přijatelné ceny a to po celý rok. Značkové oblečení je tak díky secondhand shopům přístupnější širokým vrstvám obyvatel.

Vidíte-li přelepenou původní cenovku, zbystřete pozornost a berte to jako varování, že sleva může být nižší než výrobce uvádí, anebo je zcela fiktivní.

Uschovejte si reklamní letáky, které vás do obchodu nalákaly. Při nevydařené koupi vám později mohou spolu s účtenkou posloužit jako důkaz, že prodejce se uchýlil ke klamavé reklamě nebo klamavé nabídce.

Nebojte se hájit svá práva. Při podezření na nekalé praktiky prodejců se obraťe na příslušné orgány, například na živnostenský úřad nebo přímo na Českou obchodní inspekci.


Zpět do obchodu
Detail
Detail

Aktuality

Expedice zásilek během Vánoc a svátků

03.12.2021

Vážené zákaznice, ve čtvrtek 22.12.2022 jsme zde letos naposledy a budeme až těsně před Silvestrem, ale pouze pracovníci na skladu a na dodání NOVINEK. Expedice a příprava zásilek, včetně pracovníků na telefonu a emailu proběhne až 02.01.2023

celý článek

Změny v osobním odběru HOLEŠOVICE

26.08.2019

Vážené zákaznice, osobní odběr v Holešovicích je stále ZDARMA. Od 1.9.2019 si ale nově objednávky budete moci vyzvednout již pouze jako celek a nevyhovující oblečky zaslat balíčkem přes pobočku jakékoliv Zásilkovny nebo donést opět zabalené jako balíček zpět na výdejní místo ( obchod Holešovice ) viz. Reklamace, vrácení zboží K zásilce vždy přiložíte vyplněný reklamační formulář který naleznete na naších stránkách, viz reklamace zboží. Zpětný svoz jak přes Zásilkovnu, tak i přes obchod je zpoplatněn 49,- které Vám budou odečteny z ceny zboží. Částku Vám poukážeme zpět na účet, který vyplníte do formuláře. K tomuto opatření musíme přistoupit jak z účetních tak logistických důvodů. Děkujeme za pochopení, kolektiv obchodu.

celý článek

Slow fashion - pomalá móda, která šetří přírodu

24.05.2019

Koncept slow fashion šetří životní prostředí a bojuje proti plýtvání přírodními zdroji a bezmyšlenkovitému nakupování, kdy byl zákazník marketingem vychován a donucen k tomu aby nakoupoval v hesle "Nekup to, když je to tak levné" Jednou z možností, jak nakoupit pomalou módu je nákup v secondhandu

celý článek

Novinky na váš email